TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ/ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
2023/24 GÜZ DÖNEMİ-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM (7+1) HAKKINDA DUYURU-1
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM (7+1) MODELİNİN İŞLEYİŞİ
• 7. veya 8. dönemde akademik takvim süresince 16 hafta olarak uygulanır.
• Öğrencinin işyerine %80 oranında devamı zorunludur.
• Tam zamanlı (haftaiçi 5 gün işyerinin mesai saatlerine uygun olarak) uygulanır.
• İşletmede Mesleki Eğitimine işletmelerde devam edecek öğrencilerin sigorta primleri SGK hükümlerine göre Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi tarafından ödenecektir. (Sigorta, kaza ve meslek hastalıklarını kapsamaktadır).
• İşletmede Mesleki Eğitimin uygun bir şekilde yapılabilmesi maksadıyla öğrencilerin takip ve denetimi; üniversiteden bir denetçi öğretim elemanı ve işletmelerden bir İşletmede Mesleki Eğitim sorumlusu tarafından yapılır.
• Başarı notu Sorumlu Öğretim Elemanı, İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusu ve Bölüm 7+1 Komisyonu tarafından belirlenen değerlendirme kurulu tarafından ortak olarak belirlenir.
• İşletmede Mesleki Eğitim yapan öğrenciler başarılı olmak için 100 üzerinden en az 65 almaları gereklidir.
• 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanununa göre işletmelerde Mesleki Eğitim Gören Öğrencilerin Ücretlerinin bir kısmının işsizlik sigortası fonundan karşılanmasına ilişkin usul ve esasları kapsamında staj yapan ve ücret alan öğrencilerin işyerlerine “İşletmede yirmiden az personel çalışıyor ise asgari ücretin net tutarının %30’unun üçte ikisi, yirmi ve üzeri personel çalışıyor ise asgari ücretin net tutarının %30’unun üçte biri” devlet katkısı olarak yatırılacaktır. Yatırılan ücret net asgari ücretin %30’undan az olamaz. İlgili kanun maddesi uyarınca Devlet Katkısından yararlanmak isteyen işletmenin, mesleki eğitim görecek öğrenci ile ekteki Mesleki Eğitim Devlet Katkısı Formu’nu karşılıklı olarak imzalaması ve öğrenci’nin Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonuna gerekli evraklarla birlikte bu formu teslim etmesi zorunludur. Söz konusu ödeme, özel işletmelere aktarım şeklinde yapılacağından, Öğrenciye ücret ödendiğine dair banka dekontunun “takip eden her ayın 03”üne teknolojisigorta@subu.edu.tr adresine mail aracılığıyla ulaştırılması gerekmektedir. Dekont göndermeyen işyerlerine ödeme yapılmayacaktır. Ödemeler, ilgili Bakanlık ve YÖK tarafından kurumumuza yapıldıktan sonra gerçekleştirilecektir.
MUYS TALEBİ, BAŞVURU EVRAKLARININ TESLİMİ VE ÖNEMLİ KONULAR
- “İşletmede Mesleki Eğitim” dersinin alınabilmesi için en az 1.8 ortalama ve 40 gün Yaz Stajı şartları sağlanmalıdır. Bu şartları sağlamadığı halde “TKN 429-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM” dersini alan öğrenciler tespit edilip dersleri silinecektir.
- 2023/24 GÜZ döneminde “İşletmede Mesleki Eğitim” yapacak öğrencilerimiz Güz dönemi başına kadar İşletme arayışlarına devam edebilirler. Güz dönemi başına kadar kendileri İşletme bulamayan öğrenclerimiz için bölümümüze ulaşan talepler doğrultusunda işyerlerine yönlendirme yapılacaktır. Bu kapsamda dönemin ilk haftası Pazartesi günü toplantı yapılacak olup, toplantı tarihi ile ilgili bilgiler aşağıda verilmiştir.
- 2023/24 GÜZ döneminde İşletmede Mesleki Eğitim yapacak olan öğrencilerimizin İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili esasların yer aldığı Uygulamalı Eğitimler Yönergesi’ni ( https://muys.sabis.subu.edu.tr/ ) dikkatli bir şekilde okuyup anlamaları sorulara cevap bulabilmek açısından önem arz etmektedir.
BAŞVURU AŞAMALARI ve EVRAK TESLİMİ
- İşletmede Mesleki Eğitim dersini alabilmek için en az 1.8 ortalama şartı ve 40 günlük Yaz Stajı sartlarının sağlanması gerekmektedir.
- Eğer kayıtlı değilse işletmenin MUYS sistemine “Kayıt” edilmesi (İşletme sorumlusu tarafından): Bu aşamada kayıt ve öğrenci talebi ile ilgili yaşanabilecek problemler için öğrenci ve İşletme bilgileri ile birlikte kurtulus@subu.edu.tr adresine mail atabilirsiniz. Muys Kayıt aşamaları aşağıda açıklanmıştır.
- MUYS kaydı tamamlanan İşletmenin, MUYS üzerinden “Öğrenci Talebi” oluşturması (İşletme sorumlusu tarafından)
- Muys işyeri kaydı ve öğrenci talebi işlemlerinin tamamlanmasının ardından …..@subu.edu.tr uzantılı ÖĞRENCİ MAİL ADRESİ İLE ( https://forms.gle/zyUej5MLTQjGDBAs9 ) bağlantısındaki online form eksiksiz bir şekilde doldurulmalıdır.
- Başvuru evraklarının aşağıda belirtilen şekilde şahsen Arş. Gör. Ali Kuyumcu’ya teslim edilmesi: Evrak Teslimi başlangıç: 20 Eylül 2023 Çarşamba – ve bitiş: 29 Eylül Cuma arasında hergün 13:30-14:30 saatleri arasında yapılabilecektir. Oda No:105A. Online evrak teslimi kabul edilmeyecektir. Kendi imkanlarıyla İşletme bulan öğrencilerin 7+1’e başlayabilmeleri için evraklarını dönem başlamadan teslim etmeleri gerekmektedir.
Başvuru Evrakları:
1- 7+1 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM KABUL FORMU (3 Adet, İşletme sorumlusu ıslak imzalı ve kaşeli, Başlama Tarihi: 02/10/2023 ve Bitiş Tarihi: 19/01/2024, Toplam 16 Hafta ve bu tarihler değiştirilemez.)( https://muys.sabis.subu.edu.tr/ )
2-NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ (1 Adet)
*İşletmede Mesleki Eğitim Kabul Formunda IBAN numarası, öğrenci imzası, İşletme bilgileri, İşletme sorumlusunun imza ve kaşesi eksiksiz bir şekilde doldurulmalıdır.. BU AŞAMADA ŞİRKETİN MUYS KAYDI MUTLAKA YAPILIP, ŞİRKETİN ÖĞRENCİ ADINA TALEPTE BULUNMASI SAĞLANMALIDIR.
3-MESLEKI EĞITIM DEVLET KATKISI FORMU (2 Adet) (indirmek için tıklayınız)
Söz konusu ödeme, özel işletmelere aktarım şeklinde yapılacağından, Öğrenciye ücret ödendiğine dair banka dekontunun “takip eden her ayın 03”üne teknolojisigorta@subu.edu.tr adresine mail aracılığıyla ulaştırılması gerekmektedir. Dekont göndermeyen işyerlerine ödeme yapılmayacaktır. Ödemeler, ilgili Bakanlık ve YÖK tarafından kurumumuza yapıldıktan sonra gerçekleştirilecektir.
- Evrak tesliminden itibaren 3-5 iş günü sonrasında işletmeye verilmek üzere Sigorta Giriş Belgesi E-devlet üzerinden temin edilebilir. E-devlet üzerinden temin etmede bir problem yaşanırsa teknolojisigorta@subu.edu.tr adresinden mail yoluyla talep edilebilir.
- Güz dönemi derse yazılma tarihlerinde TKN 429-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM dersinin seçilmesi Akademik Takvim’de belirtilen derse yazılma tarihlerinde yapılacaktır. İşletmede Mesleki Eğitim yapacak öğrenciler mesai saatleri içerisinde İşletmede olmak zorunda olduklarından, bu saatlere denk gelecek başka herhangi bir ders seçmemelidirler.)
- Öğrenci, başvuru işlemlerinin tamamlanmasının ardından 2 Ekim 2023 Pazartesi itibariyle yerleştiği işletmede haftada 5 gün, tam zamanlı ve mesai saatlerine uygun olarak İşletmede Mesleki Eğitimine başlar. Bundan sonraki süreç dönemin 2. veya 3. haftasında her bir öğrenci için belirlenecek olan Denetçi Öğretim Üyesi ve öğrenci arasında devam eder.
2023/24 GÜZ-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM TOPLANTI DUYURUSU
Dönem başına kadar kendi imkanlarıyla İşletme bulamayan öğrencilerimiz için 02 Ekim Pazartesi günü saat 10:00’da yüzyüze toplantı yapılacaktır. Bu toplantıya katılım zorunludur. Toplantının yapılacağı sınıf Pazartesi günü T4-105A nolu oda kapısında ilan edilecektir.
Kendi imkanlarıyla İşletme bulabilecek öğrencilerimiz kabul formunu dönem başlayana kadar gönderebilirler. Bu durumdaki öğrenciler için belge teslimi 02 Ekim Pazartesi’yi geçecek ise bu konuda alikuyumcu@subu.edu.tr adresine mail atıp bilgi vermeleri gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOT: Bölüm olarak işyerlerinden gelen taleplere göre öğrencilerimizi yönlendireceğiz. Talepler Sakarya ve civarından olduğundan dolayı Sakarya’da yaşayanlar ve Sakarya’ya gelebilecek durumda olanlar durumlarını netleştirmelidir. Bu soruya herkes toplantı başladığı anda net cevap verebilir durumda olmalıdır.
NOT: Toplantıya 2 Ekim Pazartesi gününe kadar kendisi İşletme bulamayan öğrencilerin katılması zorunludur. Pazartesi gününe kadar kendisi İşletme bulan öğrenciler başvuru evraklarını teslim edebilirler. Kendisi İşletme bulup, evraklarını teslim eden öğrenciler 2 Ekim’den itibaren işyerlerine hafta içi 5 gün tam zamanlı olarak gitmeye başlayacaklardır.
MUYS KAYDI ve ÖĞRENCİ TALEBİ OLUŞTURULMASI HAKKINDA
2023/24 GÜZ Döneminde İşletmede Mesleki Eğitim yapacak öğrencilerimizin ÖNCELİKLE İşyerlerini MUYS (Mesleki Uygulama Yönetim Sistemi- https://muys.sabis.subu.edu.tr/ ) sistemine kaydettirmeleri gerekmektedir. MUYS kaydı bulunmayan işyerleri için, İşletme sorumlusu tarafından “Firma Kayıt Sayfası” sekmesinden kayıt yaptırılabilir. Kayıt onayı 1-2 gün içerisinde dekanlık tarafından gerçekleştirilecek ve kaydolunan e-posta adresine onay ve şifre mesajı gönderilecektir. Daha sonra İşletme sorumlusu tarafından sisteme giriş yapılarak öğrenci talebinde bulunulacaktır. Muys kaydı bulunan işyerleri için sadece Talep oluşturulması yeterlidir. Talep oluşturulurken açıklama kısmına ilgili öğrencinin adı-soyadı yazılabilir.
NOT: Firma yetkilisi “Şifremi Unuttum” sekmesini kullanarak yeni şifre alabilir.
İŞLETMEDE MESLEKI EĞITIM HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR
1. Soru: Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü sekiz(8) yarıyıllık müfredat programında yedinci (7) yarıyılda yer alan İşletmede Mesleki Eğitim dersini sekizinci (8) yarıyılda alabilir miyim?
Cevap: Alabilirsiniz. Her iki yarıyılda da geçerli olan 1.8 genel not ortalaması ve 40 iş günü kabul edilmiş zorunlu yaz stajı yapmış olma koşullarını sağlıyorsanız alabilirsiniz.
2. Soru: İşletmede Mesleki Eğitimi istediğim herhangi bir şehirde yapabilir miyim?
Cevap: Farklı bir şehirde İşletmede Mesleki Eğitim yapmak isteyen bir öğrenci, İşletmede Mesleki Eğitim yapmak istediği işletmeyi de belirterek ilgili komisyona müracaat etmelidir. Komisyon uygun görürse farklı bir şehirde İşletmede Mesleki Eğitim yapılabilir.
3. Soru: Yurt dışında (Erasmus stajı vb. uygulamalarla) İşletmede Mesleki Eğitim yapabilir miyim?
Cevap: Farklı bir ülkede İşletmede Mesleki Eğitim yapmak isteyen bir öğrenci, İşletmede Mesleki Eğitim yapmak istediği işletmeyi de belirterek ilgili komisyona müracaat etmelidir. Komisyon uygun görürse farklı bir ülkede İşletmede Mesleki Eğitim yapılabilir.
4. Soru: Yaz tatilinde İşletmede Mesleki Eğitim yapabilir miyim?
Cevap: Yapamazsınız. İşletmede Mesleki Eğitim bir ders olduğu için sadece ilgili olduğu yarıyılda açılır ve sadece akademik takvimde belirtilen öğretim dönemleri içerisinde yapılabilir.
5. Soru: İşletmede Mesleki Eğitim yapacağımız işletmeyi kendimiz ayarlayabilir miyiz?
Cevap: Ayarlayabilirsiniz. Hatta işyerini kendi ayarlamanız tavsiye edilir.
6. Soru: İşletmede Mesleki Eğitim yapılacak işletme ile ilgili kısıtlamalar neler?
Cevap: İşletmede çalışan en az bir Elektrik-Elektronik mühendisi olmalıdır.
7. Soru: İşletmede Mesleki Eğitim ile birlikte aldığımız dersler var. Bu derslere yetişmek için işletmede ki çalışma saatlerinden önce çıkabilir miyiz?
Cevap: İşletmede Mesleki Eğitim dışındaki derslerinizi 2. Öğretimden seçmelisiniz.
8. Soru: Sınav haftalarında işletmeye gitmek zorunda mıyız?
Cevap: İşletmede Mesleki Eğitim 16 hafta olarak uygulanmaktadır. %20 devamsızlık hakkınız vardır. İşletmenin %20’den fazla devamsızlık belirtmesi durumunda bu dersten kalırsınız. Sınav haftalarında %20 devamsızlığı aşmayacak şekilde sınav saatlerinde ve bazı günlerde İşletme yetkilisinin onayı ve bilgisi dahilinde işletmeye gitmeyebilirsiniz.
9. Soru: İşletmede Mesleki Eğitim dersinin not değerlendirilmesi nasıl yapılmaktadır?
Cevap: İşletmede Mesleki Eğitim dersi için: Denetçi Öğretim Üyesi’nin verdiği not, İşletme Yetkilisi’nin verdiği not ve bölüm tarafından yapılan sınavdan aldığınız notlar belli katsayılarla çarpılarak İşletmede Mesleki Eğitim dersinin notu oluşturulmaktadır.
İşletmede Mesleki Eğitim dersi için: Öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitimnın ilgili olduğu yarıyılda final sınavlarının yapıldığı 2.hafta bölüm tarafından oluşturulan bir kurulun huzurunda bir sunum yapmaktadır. Bu sunum neticesinde kurul değerlendirme yapmaktadır.
10. Soru: İşletmede Mesleki Eğitim kapsamında İşletme herhangi bir ücret ödemekte midir?
Cevap: İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi’nin dayanak bölümünde; “Bu yönerge; 3308 Sayılı Meslekî Eğitim Kanunu, 6111 sayılı Kanun’un 62-64 maddelerine, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nun ek 23. Maddesine ve Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisans ve Ön lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.” ifadesi yer almaktadır.
Buna göre İşletmede Mesleki Eğitim yapan öğrencinin 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununda düzenlenen ücret hakları İşletmede Mesleki Eğitim yaptığı süre boyunca korunacaktır.
11. Soru: İşletmede Mesleki Eğitim yapılan sürede sigorta yapılacak mıdır?
Cevap: İşletmede Mesleki Eğitim yapılan sürede üniversite tarafından sağlık işlemleri ve iş kazalarını içeren sigorta yapılmaktadır. Bu sigortanın öğrencinin emeklilik yaşını belirlemede bir etkisi yoktur.
12. Soru: İşletmede Mesleki Eğitim yaptığımız işletmeyi değiştirebilir miyiz?
Cevap: İşletmede Mesleki Eğitim yaptığınız işletme ile ilgili yaşadığınız sorunlarda bölümünüzdeki ilgili Öğretim Üyesi ile görüşmelisiniz. İşyeri Yetkilisi, Denetçi Öğretim Üyesi ve bölüm İşletmede Mesleki Eğitim komisyonu tarafından yapılacak değerlendirmelerden sonra komisyon işletmenizi değişmeyi uygun görürse, işletme havuzunda öğrenci talep eden başka bir işletmeye sizi yerleştirebilir. Veya sizden kendinize uygun bir işletme bulmanızı isteyebilir.
