TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ/ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
2022/23 BAHAR DÖNEMİ-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM (7+1) HAKKINDA DUYURU
20/02/2023 tarihli güncel duyuru
MUYS TALEBİ, BAŞVURU EVRAKLARININ TESLİMİ VE ÖNEMLİ KONULAR
- “İşletmede Mesleki Eğitim” dersinin alınabilmesi için en az 1.8 ortalama şartı sağlanmalıdır. 1.8 ortalama şartını sağlamadığı halde “TKN 429-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM” dersini alan öğrenciler tespit edilip dersleri silinecektir. 2022-23 Akademik yılında 40 gün Yaz Stajı şartı aranmayacaktır.
- 2022-23 BAHAR döneminde “İşletmede Mesleki Eğitim” yapacak öğrencilerimiz Bahar dönemi başına kadar İşletme arayışlarına devam edebilirler. Bahar dönemi başına kadar kendileri İşletme bulamayan öğrenclerimiz için bölümümüze ulaşan talepler doğrultusunda işyerlerine yönlendirme yapılacaktır. Bu kapsamda dönemin ilk haftası toplantı yapılacak olup, toplantı tarihi ile ilgili bilgiler aşağıda verilmiştir.
- 2022-2023 Bahar döneminde İşletmede Mesleki Eğitim yapacak olan öğrencilerimizin İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili esasların yer aldığı Uygulamalı Eğitimler Yönergesi’ni ( https://muys.sabis.subu.edu.tr/ ) dikkatli bir şekilde okuyup anlamaları sorulara cevap bulabilmek açısından önem arz etmektedir.
- “İşletmede Mesleki Eğitim” dersine gidecek öğrencilerimiz kendi memleketlerinde işletmede mesleki eğitim yapabilirler.
BAŞVURU AŞAMALARI-EVRAK TESLİMİ
- İşletmede Mesleki Eğitim dersini alabilmek için en az 1.8 ortalama şartının sağlanması gerekmektedir.
- Eğer kayıtlı değilse işletmenin MUYS sistemine “Kayıt” edilmesi (İşletme sorumlusu tarafından): Bu aşamada kayıt ve öğrenci talebi ile ilgili yaşanabilecek problemler için öğrenci ve İşletme bilgileri ile birlikte kurtulus@subu.edu.tr adresine mail atabilirsiniz.
- Kayıdı tamamlanan İşletmenin MUYS üzerinden “Öğrenci Talebi” oluşturması (İşletme sorumlusu tarafından)
- Muys işyeri kaydı ve öğrenci talebi işlemlerinin tamamlanmasının ardından …..@subu.edu.tr uzantılı ÖĞRENCİ MAİL ADRESİ İLE ( https://forms.gle/zyUej5MLTQjGDBAs9 ) bağlantısındaki online form eksiksiz bir şekilde doldurulmalıdır.
- Başvuru evraklarının aşağıda belirtilen şekilde şahsen Arş. Gör. Ali Kuyumcu’ya teslim edilmesi: Kabul formu ve kimlik fotokopisi düzgün bir şekilde taratılarak tek pdf dosyasında birşeltirilip ve isim_soysisim şeklinde isimlendirilerek alikuyumcu@subu.edu.tr adresine mail atılacaktır. Kendi imkanlarıyla İşletme bulan öğrencilerin 7+1’e başlayabilmeleri için evraklarını dönem başlamadan önce teslim etmeleri gerekmektedir.
Başvuru Evrakları:
1-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM KABUL FORMU (İşletme sorumlusu ıslak imzalı ve kaşeli, Başlama Tarihi: 27/02/2023 ve Bitiş Tarihi: 09/06/2023) ( https://muys.sabis.subu.edu.tr/ )
2-NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ
*İşletmede Mesleki Eğitim Kabul Formunda IBAN numarası, öğrenci imzası, İşletme bilgileri, İşletme sorumlusunun imza ve kaşesi eksiksiz bir şekilde doldurulmalıdır.. BU AŞAMADA ŞİRKETİN MUYS KAYDI MUTLAKA YAPILIP, ŞİRKETİN ÖĞRENCİ ADINA TALEPTE BULUNMASI SAĞLANMALIDIR.
- Evrak tesliminden itibaren 5 iş günü sonrasında İşletmeye verilmek üzere Sigorta Giriş Belgesi serapkaya@subu.edu.tr adresinden mail yoluyla talep edilebilir.
- Bahar dönemi derse yazılma tarihlerinde TKN 429-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM dersinin seçilmesi seçilmesi gerekmektedir. İşletmede Mesleki Eğitim yapacak öğrenciler mesai saatleri içerisinde İşletmede olmak zorunda olduklarından, bu saatlere denk gelecek başka herhangi bir ders seçmemelidirler. UZAKTAN EĞİTİM kararı alınması bu durumu değiştirmemektdir.)
- Öğrenci, başvuru işlemlerinin tamamlanmasının ardından 27 Şubat 2023 Pazartesi itibariyle yerleştiği işletmede haftada 5 gün, tam zamanlı ve mesai saatlerine uygun olarak İşletmede Mesleki Eğitimine başlar. Bundan sonraki süreç dönemin 2. veya 3. haftasında her bir öğrenci için belirlenecek olan Denetçi Öğretim Üyesi ve öğrenci arasında devam eder.
2022/23 BAHAR-İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM TOPLANTI DUYURUSU
Dönem başına kadar kendi imkanlarıyla İşletme bulamayan öğrencilerimiz için 27 Şubat Pazartesi günü saat 10:00’da yüzyüze toplantı yapılacaktır. Bu toplantıya katılım zorunludur. Toplantının yapılacağı sınıf Pazartesi günü T4-105A nolu oda kapısında ilan edilecektir.
Kendi imkanlarıyla İşletme bulabilecek öğrencilerimiz kabul formunu dönem başlayana kadar gönderebilirler. Bu durumdaki öğrenciler için belge teslimi 27 Şubat Pazartesi’yi geçecek ise bu konuda alikuyumcu@subu.edu.tr adresine mail atıp bilgi vermeleri gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOT: Bölüm olarak işyerlerinden gelen taleplere göre öğrencilerimizi yönlendireceğiz. Talepler Sakarya ve civarından olduğundan dolayı Sakarya’da yaşayanlar ve Sakarya’ya gelebilecek durumda olanlar durumlarını netleştirmelidir. Bu soruya herkes toplantı başladığı anda net cevap verebilir durumda olmalıdır.
NOT: Toplantıya 27 Şubat Pazartesi gününe kadar kendisi İşletme bulamayan öğrencilerin katılması zorunludur. Pazartesi gününe kadar kendisi İşletme bulan öğrenciler başvuru evraklarını teslim edebilirler. Kendisi İşletme bulup, evraklarını teslim eden öğrenciler 27 Şubat’tan itibaren işyerlerine hafta içi 5 gün tam zamanlı olarak gitmeye başlayacaklardır.
MUYS KAYDI ve ÖĞRENCİ TALEBİ OLUŞTURULMASI HAKKINDA
2022-2023 Bahar Döneminde İşletmede Mesleki Eğitim yapacak öğrencilerimizin ÖNCELİKLE İşyerlerini MUYS (Mesleki Uygulama Yönetim Sistemi- https://muys.sabis.subu.edu.tr/ ) sistemine kaydettirmeleri gerekmektedir. MUYS kaydı bulunmayan işyerleri için, İşletme sorumlusu tarafından “Firma Kayıt Sayfası” sekmesinden kayıt yaptırılabilir. Kayıt onayı 1-2 gün içerisinde dekanlık tarafından gerçekleştirilecek ve kaydolunan e-posta adresine onay ve şifre mesajı gönderilecektir. Daha sonra İşletme sorumlusu tarafından sisteme giriş yapılarak öğrenci talebinde bulunulacaktır. Muys kaydı bulunan işyerleri için sadece Talep oluşturulması yeterlidir. Talep oluşturulurken açıklama kısmına ilgili öğrencinin adı-soyadı yazılabilir.
