SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE TÜBİTAK’TAN DESTEK
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Desteği programına sunmuş olduğu iki proje destek kazandı.
SPORTİF FAALİYETLERDE PUANLAMA AMAÇLI GİYİLEBİLİR BİR TELEMETRİ SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Proje ile sporcuların müsabakalarda daha adaletli ve medeni bir şekilde yarışmaları ile spor kategorisinde, dijitalleşen dünya şartlarına ayak uydurulması amaçlanan bu projede inovatif ve Fair Play fikir örgüsüyle hareket edilmesi sosyal sorumluluğa katkı ve endüstriyel platformda benzeri var olmayan bir yenilik sağlanacaktır. Bu proje çalışması sonunda sporcuya hiçbir zarar vermeyen ve müsabakaları kolaylaştıran ileri elektronik sisteme sahip çok fonksiyonlu sportif kıyafet ürünleri uluslararası alanda federasyon kurallarını kapsayacak olup kullanıma sunulacaktır.
Geliştirilecek sporcu kıyafetleri ve sistem uyarıları yarışma öncesinde yetkililer tarafından kontrol edilebilir ve bilgisayar ekranında görüntülenebilir bir düzendedir. Bu sayede daha net ve sağlıklı sonuçlar elde edilecektir. Bilgilendirme ekranı yetkililerin kullanabileceği düzeyde basit ve birkaç tuşla yönlendirilebilir şekilde kurulması planlanmıştır.
Radyo dalgaları etkileşimi ile bilgi akışının ilerlemesi sayesinde oyuncu, müsabaka esnasında puan alıcı ya da kural dışı vuruş yaptığı takdirde etiket ile okuyucu iletişime geçecek ve arayüz yazılımı sayesinde bu vuruş verisi bilgisayar üzerinde görüntülenebilecektir. Bu kapsamda var olan hatalı puanlamalar yeni bir teknolojinin kullanılmasıyla ortadan kalkacak ve sektörel anlamda ülkemizin payını arttıracaktır.
Proje Adı: Sportif Faaliyetlerde Puanlama Amaçlı Giyilebilir Bir Telemetri Sisteminin Geliştirilmesi
Destek Tutarı: 4000 TL
Destek Programı: TÜBİTAK 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Desteği
Proje Ekibi: Cansel MUSLUK / Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü - 4. Sınıf Öğrencisi
Proje Danışmanı: Doç. Dr. Metin VARAN / Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
ZAYIF ETKİLEŞİMLİ OYUNLAR İÇİN ARTIRILMIŞ BİR FİZİKSEL GERÇEKLİK OYUN SİMULATÖRÜ TASARIMI VE PROTOTİP İMALATI
Günümüzde sanal gerçeklik ve simülasyon teknolojileri insanlar tarafından çok ilgi görmektedir. İnsanlar bir oyunu oynarken bunu gerçek anlamda deneyimlemek onun içinde bulunmak isterler. Henüz yeterince yaygınlaşmamakla beraber birçok yerde bu deneyim farklı şekillerde pazarlanmaktadır ve rağbet en üst düzeydedir. Bu proje çalışmasında klasik oyunlardan Half-Life’ın Ricochet modu için gerekli ekipmanlar üretilerek yazılım desteği ile bu oyunun sanal bir şekilde deneyimlenmesi hedeflenmektedir. Sürekli olarak bir platformdan diğerine zıplanarak rakiplere frizbi atılarak oynanan bu oyun için servo motor entegre edilmiş trambolin üretimi yapılacaktır. Oyun adreslerine erişebilen bir arayüz programı sayesinde oyun içindeki yükseklik verisinin servo motora iletilmesi sağlanacaktır. Oyunda yükseklik verisi değiştiğinde bununla senkronize olarak servo motor da trambolin üzerindeki oyuncuyu hızlıca yukarı çekerek ona gerekli yüksek atlama deneyimini yaşatacaktır.
Geliştirilecek oyun platformunun ekonomik bir potansiyel kazanması ürünün geliştirilmesi sürecinde elde edilen geri beslemelere göre platformun mekanik yapısının ve yazılımın revize edilmesi sayesinde gerçekleştirilecektir. Geliştirilecek platformun başka oyunlara entegre edilebilmesi ayrıca geliştirilecek bir VR oyun framework yazılımı sayesinde kullanıcı tarafında esnek programlanabilir şekilde olması sağlanacaktır.
Proje Adı: Zayıf Etkileşimli Oyunlar İçin Artırılmış Bir Fiziksel Gerçeklik Oyun Simulatörü Tasarımı ve Prototip İmalatı
Destek Tutarı: 4000 TL
Destek Programı: TÜBİTAK 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Desteği
Proje Ekibi: Serdar TÖREN, Kadir ER / Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü - 4. Sınıf Öğrencileri
Proje Danışmanı: Doç. Dr. Metin VARAN / Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü