DT4PEDS PROJESİ KAPSAMINDA DİJİTAL İKİZ VE PED EĞİTİM FAALİYETİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünde, Avrupa Birliği destekli DT4PEDS (Digital Twins for Positive Energy Districts) projesi kapsamında iki oturumdan oluşan interaktif bir eğitim faaliyeti düzenlenmiştir.
Etkinlik, lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiş olup, dijital ikiz teknolojileri, pozitif enerji bölgeleri (PEDs), PED modelleme yaklaşımları ve dijital ikizler için gerekli sensör verisi toplama süreçleri üzerine odaklanmıştır.
Sunumlar, Dr. Öğr. Üyesi İlker Dursun ve Araş. Gör. Furkan Menevşeoğlu tarafından gerçekleştirilmiş ve öğrencilerin aktif katılımı ile interaktif bir öğrenme ortamı sağlanmıştır. Bu etkinlik, DT4PEDS projesinin yaygınlaştırma hedeflerine katkı sağlamakta ve sürdürülebilir enerji teknolojilerine yönelik üniversite düzeyindeki farkındalığı artırmaktadır.
DIGITAL TWIN AND PED TRAINING ACTIVITY CONDUCTED UNDER THE DT4PEDS PROJECT
An interactive training event consisting of two sessions was held at the Department of Electrical and Electronics Engineering, Faculty of Technology, Sakarya University of Applied Sciences, as part of the EU-funded DT4PEDS (Digital Twins for Positive Energy Districts) project.
The event was attended by undergraduate and graduate students and focused on digital twin technologies, Positive Energy Districts (PEDs), PED modeling approaches, and sensor data collection processes required for digital twin implementations.
The presentations were delivered by Dr. İlker Dursun and Research Assistant Furkan Menevşeoğlu, providing an interactive learning environment supported by active student participation. This activity contributes to the dissemination objectives of the DT4PEDS project and enhances university-level awareness of sustainable energy technologies.
